Ha professzionális vagy a szakmádban, akkor ezt ki tudod fejezni az öltözködéseddel is, mivel az öltözködésünk a kommunikációnk része. Akár tudomást veszünk róla, akár nem, a külsőnkkel kommunikálunk, sokkal többet elárulunk saját magunkról az öltözködésünkkel, mint azt gondolnánk.
Az a jó, ha a külső megjelenésünk teljes egységben van velünk, és önazonos. Ne akarjunk másnak látszani, mint akik vagyunk, valamint se alul se felül ne öltözzünk egy adott eseményt, megjelenési lehetőséget. Nem csupán saját magunknak kell megfelelni, hanem a környezetnek, sőt adott esetben egy munkahelynek elvárásai is vannak. Nagyobb cégek dress code-ot írnak elő dolgozóiknak, melyet illik betartani. Akár egy nagy egy cég, akár kisebb, ha meghatároz egy dress code-ot, akkor kordában tudja tartani az alkalmazottak öltözködési szokásait, és elkerüli a farmer-póló-tornacipő jelenlétét a munkahelyen. Tudom, tudom, hogy ez meglehetősen kényelmes, de nagyon unalmas is. Meg van a helye ruhatárunkban, és azok az élethelyzetek, amikor ez releváns.
Milyen dress code-ot írhatnak elő cégek?
A fotón a business formalt láthatjátok, mely a professzionális hivatali öltözetet jelenti. Színek tekintetében a formális színek jöhetnek szóba, formák tekintetében is sok a megkötés. A ruha nem lehet kivágott, mélyen dekoltált, és minden esetben zárt cipő a kötelező.